جروزالم‌پست: بحران امنیت غذایی اسرائیل با ادامه جنگ بدتر شد‌

جروزالم‌پست: بحران امنیت غذایی اسرائیل با ادامه جنگ بدتر شد‌
رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که با جنگ غزه تولید بخش کشاورزی این رژیم ۸۰ درصد کاهش داشته و بحران امنیت غذایی بدتر شده است.
کد خبر : ۱۶۴۳۸۲

به گزارش ایبنا؛ «از ۷ اکتبر، کشاورزی در اسرائیل با بزرگترین بحران نیروی کار که از زمان تاسیس این رژیم شناخته شده است، مواجه شده است»، این را یک مسئول وزارت کشاورزی رژیم صهیونیستی بیان داشته است. روزنامه جروزالم پست نوشت: بخش کشاورزی اسرائیل از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه ویران شده است و مناطق جنوبی و شمالی نوار غزه که انواع میوه‌ها و سبزیجات کاشته می‌شود، بزرگترین ضربه را در تاریخ خود دریافت کرد. به نوشته این روزنامه بحران بخش کشاورزی اسرائیل منجر به مشکلات مالی شدید برای کشاورزان و کمبود محصولات اساسی و گرانی شده است. دفنا اوریستا از وزارت کشاورزی اسرائیل در تشریح این وضعیت به جروزالم پست گفت: از ۷ اکتبر، کشاورزی در اسرائیل با بزرگترین بحران نیروی کار که از زمان تاسیس این رژیم شناخته شده است، مواجه شده است. به گفته اوریستا این بحران از عوامل متعددی ناشی می‌شود، فراخوان بسیاری از کارگران برای حضور در جمع سربازان ذخیره ارتش، ترس بسیاری از کارگران از حضور در سر کار به دلایل امنیتی، درخواست کارگران خارجی برای بازگشت به کشورهایشان ممانعت کابینه اسرائیل با ورود کارگران از مناطق تحت حکومت تشکیلات خودگردان و تخلیه هزاران نفر از ساکنان در خانه‌های جنوب و شمال اسرائیل از جمله این عوامل شمرده می‌شود.


بر اساس گزارش جروزالم پست قبل از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه حدود ۳۰ هزار کارگر خارجی در بخش کشاورزی سرزمین‌های اشغالی کار می‌کردند که بیشترشان از تایلند آمده بودند. با شروع جنگ، حدود ۱۰ هزار کارگر خارجی از اسرائیل به وطن خود بازگشتند و تقریباً ۱۲ هزار کارگر فلسطینی مشغول در بخش کشاورزی اسرائیل هم اجازه بازگشت به سرزمین‌های اشغالی برای کار را نداشتند که منجر به کمبود بیش از ۲۰ هزار کارگر در بخش کشاورزی اسرائیل شد. جوزف گیتلر، بنیانگذار و رئیس بانک ملی غذا اسرائیل، در خصوص میزان تأثیر جنگ بر کشاورزی این رژیم گفت: هزاران کشاورز از جنگ زیان دیدند کشاورزان در شمال که کاملا متحمل خسارت‌های سنگین شدند. وی ادامه داد: کشاورزان اگر بروند و در مزارع خود کار کنند جان آن‌ها به خطر می‌افتد... تولید میوه و تره بار در ماه‌های بعد از جنگ ۸۰ درصد کاهش یافته است. شاکید یکی از کشاورزان درباره میزان خسارت کشاورزان در اسرائیل به دنبال جنگ غزه گفت: حمله ۷ اکتبر مقاومت فلسطین بلافاصله پس از یک دوره سرمایه گذاری قابل توجه در شرکت ما صورت گرفت برداشت گوجه فرنگی از قبل از هفتم اکتبر شروع شده بود ما معمولا پول زیادی را در کاشت گوجه فرنگی سرمایه‌گذاری می‌کنیم و پس از برداشت محصول آن را پس می‌دهیم به واقع تمام منابع مالی ما از هفتم اکتبر در گلخانه‌ها نابود شد.


جروزالم پست آورده کشاورزانی نظیر شاکید احساس می‌کنند که کابینه اسرائیل پشت آن‌ها را خالی کرده است. شاکید می‌گوید: در حالی که کشاورزان نیاز دارند برای ادامه کار حمایت شوند، اما ما کشاورزان اکنون احساس می‌کنیم تنها با حماس نمی‌جنگیم بلکه با بروکراسی در اسرائیل هم می‌جنگیم. جروزالم پست در پایان گزارش آمده است با ادامه جنگ مسائل مربوط به امنیت غذایی در اسرائیل وخیم‌تر می‌شود. گیتلر رئیس بانک ملی غذای اسرائیل هم نتیجه گرفت: هر چه جنگ بیشتر طول بکشد، مشکلات مربوط به امنیت غذایی در اسرائیل دشوارتر خواهد شد. برای کابینه اسرائیل بسیار مهم است که کشاورزان به کشاورزی ادامه دهند. اگر همه جهان هم علیه ما باشند ما باید امنیت غذایی خاص خود را داشته باشیم.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر